اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۵۱۹۴۹۶

بدنساز سابق یحیی و حرفهای جدید از فصل جنجالی

بدنساز سابق یحیی و حرفهای جدید از فصل جنجالی
بدنساز سابق پرسپولیس معتقد است اردوی پیش فصل طولانی مدت کمکی به تیم‌ها نمی‌کند و بازیکنان پس از پایان فصلی سخت، به استراحت هم نیاز دارند.
۱۶:۰۳ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
وانانیوز|

مظاهر رحیم‌پور در فصل گذشته مربی بدنساز هوادار بود و پیش‌تر چند فصل کنار یحیی گل محمدی در پرسپولیس حضور داشت و پس از نایب قهرمانی قرمزها از این تیم جدا شد. با رحیم‌پور در مورد اردوهای پیش فصل تیم‌ها، زمان ریکاوری و مدت تمرین در تابستان و دوره پایانی و جنجالی حضورش در پرسپولیس که به نایب قهرمانی سرخ‌ها منجر شد، گفت‌وگو کردیم.

*بازیکنان در پیش فصل باید استراحت کنند
یکی از مشکلاتی که تیم‌های بزرگ دنیا الان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و کشور ما هم از آن مستثنی نیست، مسئله پش‌فصل و برنامه‌ریزی برای آن است. ما در فصل رقابتی سختی بودیم که با فاصله و روزها و زمان‌های کوتاه مسابقات مختلفی مثل جام‌ جهانی را اجرا کردیم و فشار روی بازیکنان باعث خستگی و فرسودگی آن‌ها شد. ما باید به ورزشکاران استراحت بدهیم و بعد آن‌ها را وارد پیش‌فصل کنیم.

*بازیکنان در پیش فصل دو گروه می‌شوند
برای برنامه‌ریزی تمرینی بازیکنان دو گروه وجود دارد اول، بازیکنانی که در تیم ملی هستند و دوم، بازیکنانی که در تیم ملی نیستند و در لیگ بوده‌اند. بازیکنانی که در استراحت هستند باید فعالیت‌های متفاوتی برای ریکاوری ذهنی و جسمی خودشان داشته باشند و در کنار این مسئله نقاط ضعف جسمانی خود را با کمک مربی قوی و زبده بدنسازی فوتبال و برنامه‌ریزی اصولی ضعف‌های عضلانی و غیرعضلانی خود را بر طرف کنند.

*پیش فصل اروپا کوتاه شده است
در حال حاضر در اروپا بسیار رایج شده است که پیش‌فصل مسابقات را خیلی کوتاه بین ۴ تا ۶ هفته ماکسیمم درنظر می‌گیرند و مثل قدیم ۸هفته نیست و بازیکنان خود را در فاز تمرین سخت و زیاد قرار نمی‌دهند چون تمرین زیاد می‌تواند باعث آسیب ورزشکار بشود.

*با طراحی درست تمرینات بازیکنان به هارمونی می‌رسند
زودتر شروع کردن خوب است اما باید از آن بعد هم در نظر گرفت که بازیکنان فشار زیادی را متحمل شده‌اند و خسته هستند و باید ضعف خودشان را برطرف کنند. بازیکنان باید به هماهنگی قابل قبولی برسند اما یقین داشته باشید که وقتی ما خودمان را با متدهای روز دنیا سازگار کنیم این هماهنگی اتفاق می‌افتد. چون خیلی از بازیکنان ما با آمادگی وارد پیش‌فصل نمی‌شوند و این یکی از معضلات مربیان است‌. با طراحی درست شکل تمرینات و مربیان بدنسازی فوتبالی، به سادگی می‌توان موضوع عدم هارمونی بازیکنان را برطرف کنند. یکی از بهترین برنامه‌ها اردوهای کوتاه مدت ده روزه خارجی است که می‌تواند به شدت موثر باشد.

*فصل خوبی با هوادار داشتیم
فصل بسیار خوبی را با هوادار سپری کردم. اردوی پیش‌فصل خیلی خوبی داشتیم که خیلی به ما برای شروع خوب در لیگ برتر کمک کرد‌. توانستیم به چهارتای جام حذفی و اواسط جدول برسیم هرچند که نتایجمان می‌توانست خیلی بهتر هم بشود. به نظرم ما خیلی به تیم هوادار کمک کردیم و امیدوارم در سال اینده هم بتوانند نتایج خیلی بهتری بگیرند و برایشان آرزوی موفقیت می‌کنم.

*در سال نایب قهرمانی با پرسپولیس خوب یارگیری نکردیم
یکی از تفاوت‌های تیم لیگ ۲۱ با امسال به نظر من در یارگیری ما بود که خیلی خوب عمل نکردیم. بچه‌های خیلی زیادی از ما جدا شدند و ما می‌توانستیم از درون دروازه تا خط حمله مهره‌های بهتری بگیریم اما این اتفاق علی‌رغم میل باشگاه نیفتد. باشگاه بدهی خیلی زیادی داشت و به بازیکنان دیگری بسنده کردیم که تلاش بسیار زیادی هم کردند. حتی شاید می‌شد آن سال قهرمان شویم. من فکر می‌کنم یکی از بهترین سال‌های ما همین فصلی بود که ما دوم شدیم. ما در همه جناح‌ها جنگیدیم، با خستگی از فصل گذشته، ریکاوری نکردن، فشردگی بازی‌ها و فشاری که از جاهای مختلف به تیم وارد می‌شد و با همه این‌ها فصل خوبی بود و عملکرد خوبی داشتیم.

*هنوز تیم آینده‌ام را انتخاب نکرده‌ام
تیم‌های لیگ برتری و لیگ یکی با من صحبت کردند اما کمی صبر می‌کنم امیدوارم که بتوانم در یک جای خوب بیشترین کمک را به تیم بکنم و هنوز تصمیم جدی‌ای نگرفتم.

منبع: ورزش سه
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین